Saturday, May 14, 2011

BATU GARAM BUKIT UTK JILATAN TERNAKAN


GARAM BUKIT DARI HIMALAYA

Batu garam bukit ionik untuk jilatan haiwan ternakan tidak peroi. Batu garam ini tahan lama dan boleh digunakan sehingga ke tahap maksima 924jam x 7 hari).
Tiada catuan diperlukan semasa pemberian garam kepada ternakan anda. Batu garam ini didapati lebih digemari oleh haiwan ternakan bukan sahaja kambing tetapi juga oleh lembu,rusa dan binatang peliharaan seperti kucing dan arnab. Penggunaan batu garam untuk jilatan haiwan ternakan tidak mendatangkan kesan sampingan kepada ternakan dewasa ataupun kepada anak haiwan ternakan itu.



KEBAIKAN
  • kambing jantan didapati > aktif untuk mengawan
  • meningkatkan sistem imun haiwan ternakan/ketahanan diri haiwan ternakan meningkat.(kos penyelenggaraan untuk kesihatan haiwan berkurangan)
  • bulu haiwan akan lebih kukuh dan bersinar


Batu garam batu ionik untuk jilatan ternakan boleh menyingkirkan unsur-unsure berat yang ada di dalam darah seperti arsenik, lemak, protein dan sulfur serta menyahtoksik segala racun.
Selain itu ia dipercayai meneutralkan cas positif yang berlebihan dalam tubuh badan haiwan di mana caj ini mengakibatkan stress pada haiwan ternakan. Batu garam ionik juga membersihkan sistem penghadaman dan mencuci usus haiwan. Dengan itu sistem imunisasi haiwan ternakan akan meningkat dan meghindarkan haiwan dari penyakit.

* batu garam ionik (1 ketul ) untuk jilatan ternakan mempunyai berat di antara 2.5kg - 4kg.
* Harga untuk 1kg batu garam ionik ialah RM5.00
* Tidak termasuk penghantaran

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...